; movieschocolatebooks: Dulciuri japoneze cu ceai verde Matcha

Pages

Wednesday, March 6

Dulciuri japoneze cu ceai verde Matcha

Stiti sentimentul acela care te cuprinde uneori cand te uiti tamp la un ambalaj scris intr-o limba straina -japoneza, in cazul meu? Navighez pe internet de zeci de minute in incercarea disperata de a asocia un nume si o imagine bomboanelor cu ciocolata pe care tocmai le-am degustat si de a culege informatii pretioase cu care sa va impresionez. Zardanica zbatere!

Pe scurt, a traversat jumatate de lume sa vina la mine -din Tokio, mai exact- si sa-mi faca ziua frumoasa, o cutie cu bomboane gumate, umplute cu ciocolata, pe baza de ceai verde Matcha. Cei care nu ati avut ocazia, nici macar nu va puteti inchipui ce senzatii ai cand desfaci un ravas verde, plin cu pudra, in mijlocul caruia se rasfata o mica ciudatenie transparenta, cu mijloc de ciocolata. La inceput, am crezut ca bombonica e vie pentru ca era ireal de moale si cu o culoare incredibil de ciudata. Am mirosit-o indelung si singurul lucru care mi-a venit in minte a fost ceaiul verde, intr-adevar. Apoi, am incercat sa musc din ea dar mi-a pierit brusc orice farama de curaj si am devorat-o pe toata. Gustul fad din exterior contrasteaza placut cu mijlocul ciocolatiu iar combinatia de ceai verde si ciocolata este minunata. Abia dupa vreo trei-patru incercari, papilele mele gustative au cedat si pot sa zic ca acum o savurez fara nicio inhibitie.


Dar sa ne familiarizam un pic cu Matcha; este un ceai folosit în ceremonia ceaiului, în Japonia, care se obtine prin zdrobirea, cu pietre de moară, a frunzelor uscate de ceai pana cand acestea devin o pudră verde, solubilă în apă. Aceasta pudră de ceai este de culoarea verde deschis, cu reflexe pale si este folosite de japonezi si in bucataria lor traditionala. Pe langa faptul ca ceaiul Matcha are niste proprietati miraculoase pentru sanatate -desi nu s-ar zice dupa culoare, nu?- este grozav in prajituri si inghetate de tot felul. Japonezii folosesc pudra verde si la prepararea unor bauturi iar popularitatea sa a facut un lant celebru precum Starbucks sa creeze "Green Tea Lattes"sau milkshakes pe baza de matcha. So if people all over the world have it, why shouldn't I, right?

File:Powderedgreentea.jpg
Trebuie sa multumesc pentru aceasta experienta inedita celui mai calator, iubitor si generos barbat din viata mea! 

Post a Comment