; movieschocolatebooks: Head over Heels

Pages

Monday, February 25

Head over Heels

Paperman, proaspatul castigator al premiul Oscar pentru Cel mai Bun Scurtmetraj de Animatie, mi-a deschis apetitul pentru scurt-metraje si am inceput cu restul peliculelor nominalizate la aceasta categorie. Si nu mi-am crezut ochilor cand am vazut Head over Heels.

 



Este un film de animatie spectaculos, care mi-a amintit de recent vizionatul Upside Down (2012) pe care nu am avut inca ocazia sa-l recenzez, partial si pentru ca nu m-a dat pe spate. Insa varianta animata a subiectului este extraordinara. Doi soti/iubiti traiesc separat in doua case cu susul in jos, impartind convenabil acelasi spatiu si obiecte. Forta gravitationala ii face pe cei doi sa nu poate sa coabiteze iar casa modulara, ca o nava spatiala, pluteste in vazduh, rotindu-se permanent. Cand rutina muta este perturbata de un tablou buclucas, echilibrul fragil al casei se frange si aceasta aterizeaza zgomotos intr-o lume arida si nepopulata. Prinsi intre cer si pamant -El, plutind in fotoliu, Ea plimbandu-se prin peisaj- cei doi au sentimentul singuratatii si isi dau seama ca in casa e cel mai bine. Se intorc si Ea descopera o pereche de pantofi de balet pe care El ii reparase, exact ca cei pe care ii purta in tabloul cu pricina. Isi scoate toate perechile de pantofi din dulap si ne dovedeste ca dragostea ne da aripi chiar si atunci cand totul pare pierdut!





Avem aceeasi poveste de iubire si in filmul cu Jim Sturgess si Kirsten Dunst, dar intr-o lume separata din motive mercantile, discriminatorii, unde nu poti ajunge decat in urma unui proces de selectie. Filmul are o intriga mai complicata si singurul lucru spectaculos, dincolo de mesajul sensibil, este discrepanta vizuala dintre cele doua lumi, unde totul are gust diferit, miroase diferit, arata diferit, dar unde cei curajosi iubesc la fel. Cateodata, nu avem nevoie de nume, de detalii, ci doar de un El si de o Ea si de cel mai frumos si inaltator sentiment din lume!





Post a Comment