; movieschocolatebooks: Chocolate Fever

Pages

Wednesday, December 5

Chocolate Fever

Long overdue....Tardivitatea acestui articol nu minimalizeaza nici pe departe constanta ciocolatei in viata mea insa sper sa redea pasiunea din sufletul, din privirea si de pe papilele mele gustative. As vrea sa pot identifica in timp momentul in care a inceput aceasta relatie de succes -eu si ciocolata- si imi place sa cred ca mama consuma responsabil si cu multa dragoste, ciocolata Kandia, inca din perioada sarcinii. Kandia, pentru ca este probabil prima ciocolata autohtona pe care am cunoscut-o si care mi-a dat primul meu puseu de serotonina. So, forever grateful!

In perioada copilariei, era desertul meu favorit si desi nu imi rafinasem gusturile, fiind inca in perioada de acumulare cantitativa, imi amintesc de ciocolatelele chinezesti, invelite in staniol auriu si de tabletele Golden Bee. Mai tarziu, a venit ciocolata Poiana si am inceput sa imi conturez discret pasiunea pentru ciocolata cu lapte, deoarece imi place sa savurez pe indelete aroma si sa simt finetea, fara ca acest sentiment orgasmic sa fie tulburat de bucatele mici, caraghioase, de alune, migdale, stafide sau nuca de cocos. Pur si simplu, gura si mintea mea refuza astfel de compromisuri. De altfel, continui sa ma minunez vazandu-i pe cei neinitiati, muscand zgomotos dintr-o tableta desfacuta pe jumatate, fara sa-si ofere ragazul, acel moment aproape erotic cand bucatica de ciocolata se topeste usor, invadandu-ti toate ungherele bucale, iar tu inchizi ochii si te abandonezi placerii.

Se spune ca fiecare om vine pe lume cu un anumit numar de receptori ai fericirii, un fel de zestre a sa genetica, care trebuie hraniti cu endorfine si serotonina. Deci, cum as putea eu sa lupt cu ereditatea si genele mele care imi spun clar more, more, more chocolate, facandu-ma sa visez ca am fost candva un chocolatier de renume sau proprietara unei plantatii de boabe de cacao? Iubesc acesti neurotransmiţători ai organismului meu, ce amplifică transmiterea impulsului nervos la nivelul sinapsei neuronilor si ma fac sa am mereu dulapiorul secret plin ochi cu ciocolata. Fericirea mea imediata, de zi cu zi -cu riscul de a fi catalogata drept fiinta marunta, cu preocupari limitate- are legatura cu ciocolata, nu neaparat cu consumul ei, pentru ca simplul miros ma umple de senzatii puternice, culoarea ma atrage ca un magnet, intregul ritual de dezabiere a frumoasei tablete imi da emotii. Am taria de a recunoaste ca sunt o dependenta tributara zeului frumos al ciocolatei si ca asta ma umple de mandrie.

Sunt totusi o persoana loiala si acest lucru se reflecta si in consumul de ciocolata. Departe de mine de a incerca sa fac elogiul beneficiilor ciocolatei negre, care e mult prea seaca si amara pentru sufletul meu. Vreau sa fiu onesta cu mine insami si recunosc, sus si tare, ca nu pot asocia consumul de ciocolata cu frustarea, cu restrictiile impuse de diete drastice, cu minciuna sclipicioasa gen "si eu mananc ciocolata, dar numai neagra, ca nu ingrasa". Ce fel de fiinte sunt acelea care nu mananca ciocolata? Va spun eu: nefericite, suple, prost-dispuse, fara colacei, neorgasmice, dar cu o silueta, obtinuta cu multe frustrari si reprimari. Eu, deschisa la minte, fericita, consumatoare inraita, as dau multe lucruri, infinit de multe, la schimb pentru o tableta de LINDT EXCELLENCE EXTRA CREAMY, pe care o iubesc nespus si care este parte din viata mea. De asemenea, asa cum am declarat in repetate randuri, mi-as pune oricand serviciile profesionale la dispozitia acestor producatori LINDT & SPRUNGLI, maestri cofetari din 1845 ca sa ma scolesc, sa ma indulcesc si sa devin o fiinta mai buna intr-o lume in care ciocolata este, indiscutabil, regina dulciurilor!

Scientific facts:
Cele 23 de ţări cu cel mai mare consum de ciocolată coincid practic cu ţările cu cel mai mare număr de laureaţi ai premiului Nobel.
Clasamentul consumului de ciocolata este condus detasat de Irlanda cu 11,85 de kilograme de ciocolata pe cap de locuitor, urmata de Elvetia si Regatul Unit cu 10,83, respectiv 10,10 kg de ciocolata pe cap de locuitor. Pe pozitia 26 se afla China cu 0,12 kg consumate in medie de fiecare locuitor.








Eu ii bat lejer pe irlandezi!
Post a Comment